Israel Mula Minta Bantuan Negara Islam Tangani Krisis COVID-19


Kerajaan Israel dilaporkan telah mengerahkan badan perisikannya, Mossad untuk membantu mereka dalam membeli kit ujian coronavirus dari negara-negara yang tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel – mereka turut meminta bantuan dari negara-negara Arab dan Muslim.

Menerusi laporan yang dikeluarkan oleh Sindo News pada Sabtu lalu, Israel dilaporkan sedang berada di dalam krisis kekurangan peralatan perubatan bagi membantu rakyat mereka yang dijangkiti wabak COVID-19.

Oleh disebabkan itu, kedutaan besar Israel dan Mossad dikerahkan tenaga mereka untuk mencari semua peralatan perubatan di negara-negara luar, termasuk negara muslim.

Lihat Juga : KKM memerlukan 1407 staff baru untuk tangani COVID-19

Netanyahu dilaporkan menggunakan kepakaran Mossad kerana organisasi ini mempunyai hubungan yang meluas dengan negara luar bagi mencari peralatan perubatan.

Mata-mata di negara luar pula turut melaporkan gerakan Zionis yang mula mendekati negara-negara Arab dan Muslim yang mempunyai pasukan perubatan yang ramai, namun akan menjadi masalah buat Israel kerana mereka tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan negara tersebut.

Mossad dikatakan sudah berjaya membeli 100,000 kit ujian COVID-19 yang sudah tiba di Israel, Khamis lalu. Badan perisikan itu hanya memberi sedikit komen kepada wartawan ketika ditanya.

Namun dilaporkan, Mossad melakukan kerja sia-sia kerana membeli 100,000 kit ujian tersebut sedangkan apa yang Kementerian Kesihatan Israel mahukan adalah tabung ujian yang boleh mengumpulkan sampel pesakit COVID-19 dalam jumlah yang banyak.

Pejabat Netanyahu mempertahankan tindakan Mossad dengan menyatakan bahawa peralatan perubatan yang sudah dibeli akan digunakan untuk keperluan lain.

Sumber : The Vocket

3 Responses to "Israel Mula Minta Bantuan Negara Islam Tangani Krisis COVID-19"

  1. shame on you

    ReplyDelete
  2. Toh pak ang

    ReplyDelete
  3. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel